- Laatu: Missä määrin täytämme keskeisten sidosryhmiemme tarpeet ja odotukset?
- Laadunhallinta: Organisaation johtamisen laatu: Missä määrin johtamisemme täyttää kaikkien sidosryhmiemme tarpeet ja odotukset?
- Laadunvarmistus: Miten saamme sidosryhmämme vakuuttuneiksi, että kykenemme täyttämään sovitut vaatimukset?
Käytännön toteuttaminen: Laadun, laadunhallinnan ja laadunvarmistuksen toteuttaminen integroituneena organisaation normaaleihin strategisiin ja operatiivisiin johtamistoimenpiteisiin.
Referenssi: Business-integrated quality management
Keskeisiä kysymyksiä alueellisen laadun suhteen:
- Laatutietoisuus: Miten voitaisiin kehittää laatutietoisuutta alueella toimivissa organisaatioissa?
- Miten toteuttaa yhteistyötä laatukysymyksissä alueen toimijaorganisaatioiden ja laatuammattilaisten kesken?
Käytännön toteuttaminen: Verkostomainen laatuyhteistyö
Referenssi: Innovating regional quality
Referenssi: Innovating regional quality
Mitä kysymyksiä nänä aiheet herättävät sinussa? Kommentoi!
Aiheita käsitellään seminaarissa joulukuussa 2009.
Tietoja joulukuun seminaarista????
VastaaPoistaTämän hetken tiedon mukaan kyseinen seminaari on koko päivän tilaisuus 7.12.2009. Seminaarin ohjelmaa ollaan laatimassa, mutta kaipaisin sitä varten kommentteja. Oman käsitykseni mukaan pitäisi tarkastella laatutoiminnan nivoutumista yhteen luontevalla tavalla yrityksen olemassa olevaan liiketoimintaan ja erityisesti toiminnan johtamiseen. Tästä näkökulmasta merkittäviksi aiheiksi tulisivat (a) laatu päivittäisessä toiminnassa, ts. yrityksen prosessien toiminnan hallinta ja (b) yrityksen strateginen johtamistoiminta, jolla yritys kehittää kilpailukykyään lähitulevaisuuden haasteita varten. Yhtenä konkreettisena laatutoiminnan aiheena operatiivisessa prosessien hallinnassa on sisäinen auditointi. Miten paljon kiinnostusta olisi tähän kysymykseen, jotta auditoinnit saataisiin ikävistä ja hyödyttömistä poliisitoiminnoista luonnollisiksi prosessien hallinnan menettelyiksi?
VastaaPoista